Aangifte van overlijden

Een aangifte van overlijden vindt plaats bij de burgerlijke stand van de gemeente waar je dierbare is overleden. Dit dient snel na het overlijden verzorgd te worden. Wij verzorgen dit vaak namens de nabestaanden. Als je dit zelf wenst te doen, dien je een identiteitsbewijs mee te nemen en de A- en B- verklaring van overlijden van de arts.

De overlijdensakte en verlof tot begraven of cremeren

De gemeente registreert het overlijden en geeft twee documenten af.

  • Een akte van overlijden voor de nabestaanden. Deze wordt ook soms nagezonden. Het is een officieel document als bewijs van overlijden dat nodig is bij de afhandeling van allerlei zaken;
  • Een verlof tot begraven of cremeren, nodig om de crematie of begrafenis uit te mogen laten voeren.

Contact


neem contact op

Bel mij terug

Wij bellen u graag terug als u hier uw naam en telefoonnummer achterlaat.

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist. U kunt uw browser vernieuwen door de nieuwste versie te downloaden en te installeren.